Importanta economica a transportului de marfuri
Ce este de fapt transportul marfurilor? Majoritatea specialistilor il considera un set de activitati logistice de baza, care se desfasoara in aproape orice canal de marketing si consta in crearea utilitatilor de loc si de timp. De fapt clientul nu utilizeaza doar simpla deplasare spatiala a marfurilor, ci si cumpara un set de activitati la care participa o serie de componente: participantii primari (furnizorii), transportatorii, guvernul (prin reglemetarile legislative impuse in acest domeniu) si publicul, prin nevoile si cerintele sale. Importanta transporurilor se realizeaza pe doua cai si anume: la nivel macro si microeconomic. Factorii care influenteaza pe acesta din urma sunt: utilitatea de loc, de timp, de forma, impactul asupra competitivitatii, contributia la costuri si preturi, efectul de parghie asupra profitului, impactul asupra unor activitati logistice si influenta asupra altor laturi ale activitatii organizatiei. Cel mai semnificativ cuvant in acest paragraf putem spune ca este pretul, intrucat acesta este un important factor de selectie a transportatorului. Tocmai de aceea se tine cont de economia de scara , care presupune cresterea cantitatilor transportate pentru reducerea costurilor de transport pe unitatea de produs, cat si economia de distanta care presupune descresterea pretului proportional cu marirea distantei de transport.
De asemenea, in ceea ce priveste factorii macroeconimici care determina importanta activitatii de transport a marfurilor, acestia tin de posibilitatea specializarii geografice, productia pe scara mare, intesificarea concurentei, dar si dezvoltarea economica a unei tari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu